Systemförvaltare Visma Personec P

Ansök

Din roll hos oss

Vill du vara med på vår utvecklingsresa? Vi söker dig med en positiv grundsyn som vill vara en del av vårt trivsamma och glada team. Här hjälps vi åt, stöttar varandra och delar med oss av vår kunskap.

Som systemförvaltare på HR-avdelningen har du huvudansvaret för vårt HR-/lönesystem, som idag är Visma Personec P. Du ansvarar för kontakter mot såväl systemleverantör och driftleverantör som internt mot vår IT- och digitaliseringsavdelning. Du ansvarar även för att vi har en aktuell systemförvaltningsplan med fokus på verksamhetsnära förvaltning.

Arbetet är självständigt och innebär många kontaktytor. Du driver och deltar i utvecklingsaktiviteter och är expertstöd i systemfrågor både internt och externt. Uppdraget innebär också att du verkställer lön, säkerställer rutiner och sköter löpande systemadministration.

Du arbetar tillsammans med kommunens olika verksamheter för att fånga upp och möta användarnas behov. Du har nära samarbete med vår IT- och digitaliseringsavdelning liksom med våra leverantörer.

Tillsammans med våra lönespecialister driver du utvecklingen av löneprocessen och vår ärendehantering. Digitalisering är ett fokusområde i Älmhults kommun och du kommer vara en nyckelspelare i att möjliggöra och utveckla våra processer.

Din profil

Vi söker dig som har arbetet med lön och har relevant utbildning. Du har erfarenhet av verksamhetsnära systemförvaltning, gärna inom HR/lön och Personec P. Du har goda kunskaper inom lagar, kollektivavtal samt regelverk. Meriterande är kunskaper inom Allmänna bestämmelser (AB).

För att trivas i rollen behöver du ha stort systemintresse och trivas i en roll där vidareutveckling av arbetsrutiner för att förenkla och effektivisera vår verksamhet är en naturlig del. Du har förmågan att se nya möjligheter och lösningar och är nyfiken på olika verksamheters behov. Du tänker långsiktigt, har blick för helheten och tycker om att ge god service.

Rollen innebär många kontaktytor och kräver att du har lätt att samarbeta för att nå resultat. Du behöver kunna arbeta lugnt och metodiskt för att tillsammans med lönespecialisterna säkerställa att kommunens medarbetare får rätt lön i rätt tid.
Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill. Känner du igen dig i vår beskrivning och är intresserad av en ny utmaning?

Varmt välkommen med din ansökan!

Om arbetsplatsen

Drömmer du om ett meningsfullt arbete som gör skillnad?

Välkommen till Älmhults kommun – där möjligheterna att göra skillnad i människors vardag är stora! Vi behöver engagerade medarbetare som vill vara med och forma vår kommun framåt. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar och charm med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Bra kommunikationer gör det även enkelt och smidigt att pendla.

Fakta om tjänsten

Yrkesområde
Administration, ekonomi, juridik
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Omfattning
Heltid
Tillträde
Tillträde enligt överenskommelse
Varaktighet
Tillsvidare
Antal platser
1
Publicerad
2024-04-29
Ansök senast
2024-05-26

Upplysningar

  • Anna Elmgren
    HR-chef
    Telefon: 0476-55355
    E-post: Anna Elmgren
  • Carmen Augustinsson
    Lönesamordnare
    Telefon: 0476-55083
  • Anton Härder
    Vision
    Telefon: 0476-55000

Ansökan

Referensnummer
A1051371/2021Ansök

Övrig information

Varmt välkommen med din ansökan.

Här kan du läsa mer om hur det är att jobba på Älmhults kommun: http://www.almhult.se/jobba-hos-oss

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.